FAQ - Veel gestelde vragen

FAQ - Veel gestelde vragen

Met deze rubriek van <veel gestelde vragen> willen wij een antwoord geven op de meest voorkomende vragen die zich stellen.

Hoe uw brievenbus kiezen ?

Bepaal uw keuze op type en materiaalsoort. U kan dit doen op de startpagina. Daarna kan je prijs budget instellen.

Hoe uw brievenbus bestellen ?

Wanneer u uw keuze heb gemaakt, volstaat het op de knop <Bestellen> te klikken.
(U zal merken dat er een boodschap verschijnt op het scherm en dat de winkelwagen rechtsboven een artikel bevat)
Wil u afrekenen dan klikt u de winkelwagen en kiest u voor <Afrekenen>
U komt dan automatisch in de afdeling <aanmelden>.
Bent u een bestaande klant, dan volstaat het om uw e-mailadres en uw wachtwoord in te geven.
Nieuwe klanten hebben ook de mogelijkheid om te bestellen zonder te registreren. Houd er in dit geval rekening mee dat het onmogelijk zal zijn om in te loggen om de historiek van uw bestelling te raadplegen.
Bent u een nieuwe klant, en wil u zich registreren, vul dan uw persoonsgegevens en op de volgende pagina het leveringsadres in (indien dit verschillend is van het facturatie-adres).
Vergeet uw BTW-nummer niet te vermelden indien dit van toepassing is.

Woont u in Nederland en bent u BTW-plichtig, dan hoeft u geen BTW te betalen aangezien het om een intracommunautaire verkoop gaat. U kan in dit geval de BTW op de factuur negeren en enkel het nettobedrag (eventueel + verzendingskosten) betalen.

Kies in de volgende stap voor de gewenste verzendmethode.

U kan bij opmerking (dit vak krijgt u als u al volop in het bestelmenu bent beland, bijna op het einde, voor de betaling) : elke opmerking maken die u ons wenst te melden, bv kleur van het gekozen artikel, bv huisnummers en naam, lay-out informatie bij een naambord. Ook alle andere informatie die nuttig is om de afhandeling van uw bestelling vlot te laten verlopen kan u hier vermelden. M.a.w. u kan dan typen wat u maar wenst, er is ruimte zat. Desgevallend kan je ook bellen of mailen naar ons, info@brievenbussen-online.be
of 00-32-09-282 31 22 of tussen 07u00en 09u00 of 12u30 en 13u30 en ook van 18u00 tot 21u00 op mijn gsm 0475731806.

Klik hierna op de toets <Bevestigen>. Wees gerust als wij iets niet begrijpen zullen wij u contacteren naderhand.

Hoe betalen ?

Na het klikken op de toets <Bevestigen>, komt u automatisch in het -beveiligde- gedeelte waar de betaling wordt verwerkt.
U kan momenteel op drie manieren betalen :

1. U kan betalen via overschrijving op ons bankrekeningnummer

IBAN: BE16 7370 3277 9474
BIC: KREDBEBB

met vermelding van het <bestelnummer> dat u via e-mail kreeg bij de bestelling op deze site.

Hou er rekening mee dat het bij een betaling met overschrijving tot drie dagen kan duren vooraleer wij uw betaling ontvangen.

2. U kan tevens betalen met een bankkaart, betaalkaart of kredietkaart via PayPal.
Dit is een snelle en tevens 100% veilige vorm van betalen die u geen enkel risico laat lopen !
Tevens zien wij hier direct uw betaling.

3. Wij zorgen dat de veilige online afhandeling van uw betaling uitgevoerd wordt door Europabank. Daardoor kunt u direct door middel van uw kredietkaart (VISA en MasterCard), Bancontact of Mistercash of iDEAL uw bestellingen betalen. Deze service wordt u gratis aangeboden. Het veilig aanbieden en afhandelen van uw transacties gebeurt uitsluitend onder strikte veiligheidseisen.

VISA en Mastercard

Europabank biedt een optimale bescherming van uw gegevens door gebruik van <Verified by Visa> en <Mastercard Secure Code>. Alle transacties met een kredietkaart worden uitgevoerd met ondersteuning van het 3D Secure-programma. U kunt bij ons dus veilig online betalen met uw Visa- of Mastercard kredietkaart.

MisterCash / Bancontact / Maestro

U heeft de mogelijkheid om een bestelling af te rekenen met uw gewone bankkaart.
Als u voor deze optie kiest, moet u eerst het kaartnummer en de vervaldatum van de kaart ingeven. Vervolgens wordt u automatisch naar de vertrouwde website van uw bank geleid. Hier wordt gevraagd om de transactie via een authentificatiemiddel (meestal een kaartlezer) te bevestigen.

Bancontact en Mister Cash zijn het online betaalsysteem ontwikkeld door de gezamenlijke banken in België. De banken zijn Belfius, BNP Paribas, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank, VDK Spaarbank en Record Bank.
Bent u klant bij een andere bank, maar staat het Maestro logo op uw bankkaart, dan kunt u dezelfde procedure volgen.

iDEAL

iDEAL is het online betaalsysteem ontwikkeld door negen van de grootste banken in Nederland. Deze banken zijn ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers. Maakt u gebruik van het internetbankieren van bovenstaande banken dan kan u uw online aankopen snel en veilig afrekenen in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank.

Wat is de leveringstermijn ?

We hebben meerdere modellen in voorraad.
De exacte leveringstermijn wordt u per kerende medegedeeld.
Bij modellen die op bestelling worden gemaakt en voor groepen brievenbussen bedraagt de leveringstermijn enkele weken.
Na bestelling ontvangt u van ons een bericht met de verwachte leveringsdatum.

Hoe wordt uw brievenbus geleverd ?

Gewone brievenbussen worden aan huis geleverd via Bpost.
De verpakking bevat bevestigingsmateriaal en een korte handleiding.
Grotere (of zwaardere) brievenbussen worden met ons eigen transport aan huis geleverd.

Kan een brievenbus worden afgehaald ?

Vanzelfsprekend kan u ook zelf uw brievenbus komen afhalen.
Vergeet in dit geval niet het betreffende vakje bij de bestelling aan te vinken !
U krijgt van ons bericht wanneer uw brievenbus klaar is voor afhaling.
Afhalen kan na afspraak via e-mail. De plaats van afhaling wordt u in een e-mail medegedeeld.

Wat met de plaatsing ?

Het plaatsen van de brievenbus kan u natuurlijk zelf doen. Brievenbussen voor wandbevestiging worden meestal geleverd met de nodige schroeven en pluggen.
De plaatsing van vrijstaande brievenbussen vergt iets meer kennis en ervaring.
Groepen brievenbussen en zwaardere of grotere brievenbussen worden meestal door ons geplaatst.
Wenst u een beroep te doen op onze diensten voor de plaatsing, dan volstaat het dit bij de bestelling te vermelden. U ontvangt van ons een vrijblijvende offerte hiervoor.

Wil u zelf uw brievenbus plaatsen ?

Klassieke brievenbussen voor wandbevestiging worden steeds geleverd met de nodige schroeven en pluggen. In de verpakking vindt u ook een duidelijke handleiding voor de plaatsing.
Voor het plaatsen van een vrijstaande brievenbus is wat meer kennis en doorzicht vereist.

Hoe op ons een beroep doen voor de plaatsing ?

Meer en meer wordt er een beroep gedaan op ons gespecialiseerd personeel voor het plaatsen van brievenbussen. We hebben ondertussen enkele decennia ervaring hierin.
Uw geruststelling is dat de plaatsing geheel verloopt volgens de regels van de kunst en met inachtname van de voorschriften van De Post.
Onthou dat u onder bepaalde voorwaarden kan genieten van het BTW-tarief van 6% indien wij ook voor de plaatsing instaan.

Hoeveel kost het plaatsen van een brievenbus ?

De kosten voor de plaatsing van een brievenbus hangen af van twee factoren : het type van de bus en de afstand.
U ontvangt van ons een vrijblijvende offerte indien u bij de bestelling duidelijk vermeldt dat u op onze diensten een beroep wil doen. Vink hiervoor het betreffende vakje aan.
In sommige gevallen kan u dan genieten van het voordeel BTW-tarief van 6% !...

Hoe een brievenbus op maat bestellen ?

Een brievenbus op maat bestellen behoort zeker tot de mogelijkheden !
Dit gebeurt vooral bij grotere groepen brievenbussen. Bezorg ons via e-mail een detailtekening en een beknopte beschrijving van wat uw wenst. U ontvangt van ons een vrijblijvende en gedetailleerde offerte. Bij de bestelling betaalt u een voorschot van 50%.
Het saldo is betaalbaar bij het leveren, afhalen of plaatsen van de brievenbus.

Aan welke eisen moet een brievenbus voldoen ?

We zetten hieronder de richtlijnen van De Post / bpost nog eens op een rijtje:

  • Dit betekent dus dat indien uw woning of gebouw een voortuin heeft, de brievenbus zich moet bevinden op uw perceel en grenzend aan het voetpad of de openbare weg;
  • De postbode moet steeds vrij en zonder gevaar uw brievenbus kunnen bereiken;
  • De brievenbus moet een opening hebben van minstens 23cm breed en 3cm hoog;
  • De brievenbus zelf moet voldoende groot zijn om grote omslagen (C4-formaat) te kunnen bevatten;
  • De opening van de brievenbus moet zich bevinden op een hoogte tussen 70 en 170cm van de grond;
  • Wij hebben ervoor gezorgd dat al onze brievenbussen aan hogervermelde criteria voldoen.
  • Uw huisnummer of busnummer moet duidelijk zichtbaar en leesbaar zijn vanop de openbare weg;
  • De brievenbussen van appartementen moeten zich op het gelijkvloers bevinden, vlot toegankelijk zijn en in een doorlopende volgorde zijn genummerd;
  • Niet verplicht, doch aan te raden : vermeld de naam en voornaam van alle bewoners op de brievenbus;

Lees hieronder de uitgebreide Reglementaire normen inzake brievenbussen 2008

Dringend een brievenbus nodig ?

Het kan gebeuren dat u dringend een brievenbus nodig heeft. Zoek dan eerst in de linker kolom op beschikbaarheid of voorraad. Deze brievenbussen kunnen uit stock geleverd worden. U kan ze desgewenst ook nog dezelfde dag afhalen na ontvangst van onze bevestiging.

Welke garantie krijg ik op mijn brievenbus ?

Op alle brievenbussen van brievenbussen-online.be is een fabrieksgarantie geldig van 2 jaar en dit van bij de levering.

Staat het antwoord op uw vraag hier niet bij ?

Deze lijst met veel gestelde vragen kan en zal nooit volledig zijn. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij, stuur dan een bericht naar info@brievenbussen-online.be. Wij zorgen voor een spoedig antwoord.

Wat zijn onze algemene verkoopsvoorwaarden ? Wie zijn wij ?

Onze algemene verkoopsvoorwaarden kan u hieronder raadplegen.

Wie zijn wij ?

De firma T Hooft werd opgericht in 1870 ! Wij zijn gespecialiseerd in tuinhardware. We hebben een horizontale structuur en zijn zeer flexibel.

Twijfel je om online je nieuwe GOEDEREN te bestellen, haal je liever af en betaal je dan in de fysieke winkel het saldo?

 

  • Bij ons hoef je niet meteen het volledige bedrag te betalen. We begrijpen dat je misschien eerst de goederen even wil zien en uitproberen. Dit kan bij ons in de winkel www.thooft.com te Drongen.
  • Betaal online een voorschot en wij reserveren je nieuwe goederen meteen. (ga naar de klassieke overschrijving ipv paypal of debet of creditkaarten via europabank, en betaal minimaal 10% van je aankoop).
  • We zorgen dat deze klaar staat in de winkel en kijken samen of alles naar wens is. We geven nog een persoonlijke tip enz..
  • In de winkel kan je dan het resterende bedrag betalen.  Handig toch?
  • Niet tevreden? Dan krijg je je geld terug. Zo zouden we het zelf ook graag hebben

Geen verzendingskosten bij bestelling van meer dan €100,00 Euro !

Wegens het succes van onze webshop, zijn vanaf nu alle bestellingen van meer dan €100,00 Euro vrij van verzendingskosten. Wij nemen voor deze bestellingen deze kosten op onze rekening !

Heeft u een kortingscode maar u weet nie hoe u deze moet gebruiken?

U heeft uw producten in het winkelkarretje. Bij de actie HERFST19 zijn er gratis inox cijfers bij aankoop van minstens 100 euro. U stopt deze inox cijfers ook in uw winkelmandje, bij de brievenbus (of andere aankoop) die u koopt. Dan gaat u naar het winkelkarretje en klikt u op "Bekijken". Daar ziet u de knop "gebruik uw kortingsbon". Vul daar de code in die van toepassing is en de prijs zal automatisch afgetrokken worden van uw bestelling.

Indien u nog verdere vragen heeft neem gerust contact met ons op!